Klant

Zilveren Kruis Zorgkantoor

Tools & Deliverables

Diepte interviews, Customer Journey Map, Inside Out sessies, Service Blueprint, Werksessies met ZKZorgkantoor, Experimenten

Van verlichting van administratieve last tot een nieuwe manier van werken

Challenge

Hoe kunnen we de ervaringen van Zilveren Kruis Zorgkantoor (ZKZorgkantoor) klanten verbeteren tav het proces dat ze doorlopen bij het aanvragen en het regelen van (langdurige) zorg?

Kwalitatieve studie

De initiële vraag lag op het online vlak om, in lijn met een jaarlijkse optimalisatie cyclus, de administratieve last van ZKZorgkantoor klanten te verlichten. Om dit vraagstuk beet te pakken hebben we een kwalitatieve studie uitgevoerd met zowel zorg klanten, als zorgaanbieders van langdurige zorg.

Van online optimalisatie naar verbeteringen in het werkproces

De klantjourneys boden dusdanig inzicht, dat we niet alleen verder zijn gegaan met de online optimalisatie, maar ook het werkproces van het ZK Zorgkantoor verder onder de loep hebben genomen.

Wat startte als een online optimalisatie, mondde uit in een samenwerkingsproject tussen ZK Zorgkantoor, Unplugged en Makerlab. Dit project heeft als doelstelling om middels experimenten de strategie en operationele aanpak van zorg aanvragen te optimaliseren voor de zorgklanten.

Leer je klant beter begrijpen

Get Unplugged

Wil je kennismaken? Maak dan nu een afspraak.
We komen graag bij je langs voor een betere klantbeleving én betere business. Zou zomaar het best bestede uur van deze maand kunnen worden...

Plan je afspraak