Betekenis geven in verschillende domeinen voor de alsmaar groter wordende oudere doelgroep

-
Voor Nationale Nederlanden

Klant

Nationale Nederlanden

Deliverables

Diepte interviews, Customer Journey Map, Ideation en Experimenten

Challenge

Voor de 50+’er wil Nationale Nederlanden graag een steun zijn en verschillende services aanbieden die hen helpt met alle life events die ze meemaken. Wat kenmerkt deze brede doelgroep? Waar lopen zij tegenaan? En op welke manier kan Nationale Nederlanden voor hen van betekenis zijn? De opdracht: kom tot minimaal 6 concepten en ontwikkel deze verder.

Eén van de concepten die hieruit voortkwam is 'Friend'. Hét schoolvoorbeeld van propositie-ontwikkeling. Waarin in nauwe samenwerking met de klant het validatie-framework stap voor stap is doorlopen, en dit momenteel nog steeds wordt gedaan.

In samenwerking met
Makerlab

Betekenis geven voor de alsmaar groter wordende oudere doelgroep, waarbij eenzaamheid een veel voorkomend probleem is

Problem - Solution fit

Vind een oplossing voor het probleem dat ouderen (55+) behoefte hebben om leuke dingen met anderen te doen, maar moeite om maatjes hiervoor te vinden. Deze oplossing was matchmaking op basis van persoonlijke profielen.

Toetsen en analyseren

Van het definiëren hoe mensen invulling geven aan hun tijd tot het onderzoeken van de belangrijkste functies: Friend is door het uitvoeren van meerdere experimenten en valideren van hypotheses van probleem validatie naar MVP gegaan. De grootste uitdaging: bepalen hoe de matchmaking moet gaan werken en hoe de doelgroep kan worden aangezet om een profiel te maken.

Verbeter & optimaliseer

Nu de markt is gevonden, is de uitdaging om groeidoelstellingen te behalen en een werkend product neer te zetten. Nieuwe functies kunnen worden getest en meerdere revenue modellen worden op de proef gezet voor validatie.

Aan de hand van de belangrijkste 'metrics' zoals match satisfaction, terugkerend verkeer en in stand houdend contact, kan de kwaliteit doorgaand verbeterd worden. Inmiddels telt het platform zo’n 7.000 leden. Met steeds oplopende engagement cijfers door de juiste optimalisaties, is Friend meer dan klaar voor de volgende fase: verder groeien!

Leer je klant beter begrijpen

Get Unplugged

Wil je kennismaken? Maak dan nu een afspraak.
We komen graag bij je langs voor een betere klantbeleving én betere business. Zou zomaar het best bestede uur van deze maand kunnen worden...

Plan je afspraak